put your click please :)

Sunday, December 29, 2013

Kawan itu Sebahagian Dari Hidup Kita =)

Assalamu’alaikum



Hari nie saya nak pendekatan “RELATIONSHIP”
Cakap pasal relay bukan maksud saya pasal bf/gf tapi juga untuk family dan kawan.
Bagi entry kali nie saya ingin menyebut hubungan dengan kawan. Biasa kawan merupakan sebahagian besar dari hidup kita.

Kawan merupakan pengaruh “Terbesar” dalam hidup.
Kadang2 orang akan lihat macam mana kawan macam tu jugak kita. Hah!!! Orang kata “kawan boleh masuk kepala itu yang jadi kawan kita”



Macam spongebob dan patrick. "BFF" kalau korang tengok cerita nie karakter kartun bagi kedua nie memang lebih kurang sama, minat pun sama. Hahaha! so tak hairan lah orang kata nak kenal dia tengok kawannya dulu.

So… bagi pendapat saya,bila kawan mesti terjadi benda2 mcm nie. Agak2 korang bersetuju tak dengan pendapat saya.

 1. Bila member buat silap tak berani nak bersuara, bila di Tanya “aku takut dia kecik hati dengan aku” hahaha.. ayat nie memang selalu korang cakap bila tak boleh nak tegur member yang buat salah. Lagi2 bila member tu cepat merajuk.

 2. Apa member buat korang pun ikut jer laa. Kira satu kepala laa. Kalau benda baik tak apa tapi kalau sebaliknya, berjaga2 lah bila berkawan. Itu sebab ada yang jadi baik tapi bila berkawan dengan kawan yang tak betul, dia pun ikut sama. So nasihat saya berhati2 memilih kawan.

 3. “Tikam belakang” nie memang selalu terjadi bila kawan iri hati pada kita. Serius lah saya sendiri dah pernah terkena jadi saya lebih berhati2 memilih kawan. Bila baca twitter atau facebook ada jer orang post “member yang aku percaya tikam belakang”. Nak dijadikan cerita manusia rambut sama warna, hati lain2.





 4. Hah! Nie kawan ada 2 kategori
Kawan masa senang

Kawan masa senang dan susah

Agak2 korang pilih mana? Mesti laa yang last sekali. Tapi yang kedua tu memang susah nak cari. Beribu orang pun kita berkawan pun tapi kadang2 cuma sorang dua jer..


Paling ramai kawan masa senang, nie mana2 pun boleh cari. Kenal  1 hari pun boleh gelak ketawa. 

5. Kawan merupakan antara orang yang paling rapat "BESTFRIEND" so semua benda korang nak share, sampai yang dalam2 pun korang bercerita tapi biar lah ada privasi bukan apa kalau bergaduh takut ada yang jadi mulut tempayan. Tak salah nak share pasal kisah hidup tapi biar ada sedikit ruang supaya kita masih ada rahsia yang tak akan dikongsi dengan orang lain.


kucing pun berkawan masa susah senang. Hahaha! Just contoh untuk korang faham apa makna kawan.

Kawan juga penting dalam hidup. Masa kita susah sekurang2nya kalau family jauh, kawan still ada untuk membantu. Hargai kawan korang, jaga dia sebaik mungkin dan nasihati kawan kalau dia ada berbuat salah. Tak salah untuk menegur.Ambil berat tandanya sayang =)

btw tu yang saya nak share dengan korang semua. Follow saya. klik apa yang ada dalam blog ni,. Saya hargai sangat2 apa yang korang buat dan share atau komen tentang entry nie.

bye..bye..


2 comments :

  1. Saya pun ada beberapa kawan macam tu ^-^ Pelik kan....(-.-")
    Tapi saya hargai mereka =)
    Kopi Milo Ais.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. haha.. just dari pengalamn. saya kongsi kan untuk pengetahuan semua orang :)

    ReplyDelete

Please Hit Your click :)